ΚΑΛΗΜΈΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗΜΈΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΚΡΟΑΤΈΣ ΜΑΣ,
ΕΊΜΑΙ Ο ΠΑΡΑΣΚΕΥΆΣ ΑΡΣΕΝΊΟΥ, ΑΠΌΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΌΣ ΙΑΤΡΌΣ,
ΠΑΘΟΛΌΓΟΣ, ΜΕ ΙΔΙΑΊΤΕΡΕΣ ΜΕΛΈΤΕΣ ΣΤΗΝ ΛΕΓΌΜΕΝΗ ΑΝΟΣΟΛΟΓΊΑ
ΚΑΘΏΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΛΕΓΌΜΕΝΕΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΈΣ ΙΑΤΡΙΚΈΣ ΕΠΙΣΤΉΜΕΣ. ΖΩ
ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΝΈΑ ΓΩΝΙΆ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΉΣ ΚΑΙ ΑΠΌ
ΈΤΟΥΣ ΔΙΑΤΕΛΏ ΕΚΛΕΓΜΈΝΟΣ ΠΡΌΕΔΡΟΣ ΤΗΣ Ε.ΣΥ. ΕΛΛΉΝΩΝ
ΣΥΝΈΛΕΥΣΙΣ ΕΥΖΏΝΩΝ.
ΚΑΤΑ ΠΟΣΟΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ Ή ΕΝΗΛΙΚΑΣ ΕΧΕΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ
ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ. ΕΑΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ.
Η ΜΟΝΟΛΕΚΤΙΚΉ ΑΠΆΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΏΤΗΜΑ ΣΑΣ ΘΑ ΤΟ
ΑΔΙΚΟΎΣΕ ΚΑΘΏΣ ΕΊΝΑΙ ΣΎΝΘΕΤΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΆΝΟΝΤΑΣ
ΤΟΥΣ ΌΡΟΥΣ ΠΑΙΔΕΊΑ, ΠΑΙΔΊ, ΕΝΉΛΙΚΑΣ ΚΑΙ ΥΓΕΊΑ.
ΑΦΟΎ ΛΟΙΠΌΝ ΘΈΛΕΤΕ ΈΤΣΙ ΑΣ ΞΕΚΙΝΉΣΟΥΜΕ.
ΤΙ ΕΝΝΟΕΊΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΌΡΟ ΠΑΙΔΊ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΊΝΑΙ Ο ΕΝΉΛΙΚΑΣ ;
ΛΈΓΟΝΤΑΣ ΠΑΙΔΕΊΑ Ο ΝΟΥΣ ΜΑΣ ΠΆΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΠΟΥ
ΛΑΜΒΆΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΆΘΜΙΑ , ΔΕΥΤΕΡΟΒΆΘΜΙΑ ΚΑΙ
ΤΡΙΤΟΒΆΘΜΙΑ ΒΑΘΜΊΔΑ. ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΎΜΕ ΤΟΝ ΌΡΟ
ΜΟΡΦΩΜΈΝΟΣ.
Η ΠΑΙΔΕΊΑ ΑΝΑΦΈΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΉ ΤΩΝ ΠΑΊΔΩΝ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΟΙ
ΆΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΔΉΛΩΣΑΝ ΑΚΌΜΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΌΤΗΤΑ ΤΙΣ
ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΙΚΑΝΌΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ. ΥΠ’ ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΆΠΟΨΗ
ΠΑΙΔΙΆ ΕΊΝΑΙ ΆΤΟΜΑ ΠΡΏΙΜΗΣ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΠΡΟΧΩΡΗΜΈΝΗΣ ΗΛΙΚΊΑΣ.
ΑΝΑΓΝΩΡΊΖΟΝΤΑΣ ΥΠΟΣΥΝΕΊΔΗΤΑ ΤΗΝ ΑΝΩΡΙΜΌΤΗΤΑ ΜΑΣ ΕΝΊΟΤΕ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΎΜΕ ΤΟΝ ΌΡΟ ΠΑΙΔΙΆ ΚΑΘΏΣ ΑΝΑΦΕΡΌΜΑΣΤΕ ΣΕ
ΣΥΝΟΜΗΛΊΚΟΥΣ ΜΑΣ ΑΚΌΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑ 80 ΜΑΣ.
ΕΝΉΛΙΚΑΣ, ΑΠΌ ΤΗΝ ΆΛΛΗ, ΕΊΝΑΙ ΕΚΕΊΝΟΣ ΠΟΥ Η ΕΜΦΆΝΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ
ΕΝΈΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΟΎΝ ΩΡΙΜΌΤΗΤΑ, ΔΗΛΑΔΉ ΥΠΕΥΘΥΝΌΤΗΤΑ
ΣΤΙΣ ΣΚΈΨΕΙΣ, ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΉΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΆΞΕΙΣ ΤΟΥ. ΕΊΝΑΙ ΕΚΕΊΝΟΣ
ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΊΖΕΙ ΤΑ ΕΡΩΤΉΜΑΤΑ ΠΟΙΟΣ ΕΊΜΑΙ, ΠΟΥ ΕΊΜΑΙ, ΑΠΌ ΠΟΎ
ΉΛΘΑ, ΠΟΙΟΣ ΕΊΝΑΙ Ο ΣΚΟΠΌΣ ΤΗΣ ΖΩΉΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΊΟΥ, ΣΕ ΠΟΙΟ ΣΧΈΔΙΟ
ΕΝΤΆΣΣΟΜΑΙ. Η ΠΑΡΑΤΉΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝΤΟΣ ΚΌΣΜΟΥ ΤΟΝ
ΟΔΗΓΕΊ ΣΕ ΣΥΜΠΕΡΆΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑΣ ΚΑΙ
ΤΟ ΓΕΓΟΝΌΣ ΌΤΙ ΣΥΝΉΘΩΣ ΟΙ ΠΡΆΞΕΙΣ ΤΟΥ ΈΧΟΥΝ ΚΊΝΗΤΡΟ ΚΑΙ
ΣΚΟΠΙΜΌΤΗΤΑ ΘΑ ΤΟ ΟΔΗΓΉΣΕΙ ΣΤΟ ΣΥΜΠΈΡΑΣΜΑ ΌΤΙ ΚΑΙ Η ΊΔΙΑ Η
ΎΠΑΡΞΗ ΈΧΕΙ ΣΚΟΠΙΜΌΤΗΤΑ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΉΣΕΙ. ΑΥΤΌΣ ΕΊΝΑΙ Ο
ΕΝΉΛΙΚΑΣ, Ο ΥΠΕΎΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΌ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ
ΤΟΥ.
ΤΟ ΕΡΏΤΗΜΑ ΌΜΩΣ ΈΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΌΡΟ ΠΑΙΔΕΊΑ, ΠΩΣ ΤΟΝ ΟΡΊΖΕΤΕ;
ΘΑ ΜΠΟΡΟΎΣΑΜΕ ΝΑ ΠΟΎΜΕ ΓΕΝΙΚΆ ΌΤΙ ΠΑΙΔΕΊΑ ΕΊΝΑΙ ΌΛΟ ΕΚΕΊΝΟ
ΤΟ ΣΎΣΤΗΜΑ ΑΓΩΓΉΣ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΈΠΕΙ ΣΤΟΝ ΆΝΘΡΩΠΟ ΝΑ ΓΝΩΡΊΣΕΙ ΚΑΙ
ΝΑ ΕΚΔΗΛΏΣΕΙ ΤΗΝ ΟΥΣΊΑ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΌΣΜΟ ΤΗΣ ΎΛΗΣ.
Η ΟΥΣΊΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΊΘΕΤΑΙ ΑΠΌ ΔΏΔΕΚΑ ΑΞΊΕΣ.
1. ΛΟΓΙΚΗ
2. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
3. ΑΡΕΤΗ
4. ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
5. ΙΣΟΤΗΤΑ
6. ΑΦΘΟΝΙΑ
7. ΑΛΗΘΕΙΑ
8. ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
9. ΑΡΜΟΝΙΑ
10. ΑΝΔΡΕΙΑ
11. ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ
12. ΓΝΩΘΙ ΣΕΑΥΤΟΝ
ΌΛΗ Η ΎΠΑΡΞΗ ΜΑΣ ΕΊΝΑΙ ΔΟΜΗΜΈΝΗ ΜΕ ΑΥΤΈΣ ΤΙΣ
ΑΞΊΕΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΊ ΜΕ ΑΥΤΈΣ ΚΑΙ ΑΝΑΜΈΝΕΤΑΙ ΑΠΌ
ΕΜΆΣ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΊΣΟΥΜΕ ΑΥΤΈΣ ΤΙΣ ΑΞΊΕΣ ΚΑΙ ΝΑ
ΕΝΕΡΓΟΎΜΕ, ΝΑ ΣΚΕΦΤΌΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΆΤΤΟΥΜΕ
ΣΎΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΥΤΈΣ. ΚΆΘΕ ΕΚΔΉΛΩΣΗ ΜΑΣ, ΌΤΑΝ
ΚΡΊΝΕΤΑΙ, ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΝΆ ΚΑΙ ΑΠΌ ΤΑ 12 ΚΡΙΤΉΡΙΑ.
ΤΌΤΕ ΜΌΝΟ ΕΊΝΑΙ ΤΈΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΧΑΡΑΧΘΕΊ ΓΙΑ
ΠΆΝΤΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΊΑ ΤΗΣ ΠΟΡΕΊΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η
ΣΥΝΕΙΔΗΤΉ ΑΝΈΛΙΞΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΉ ΣΤΙΣ ΑΠΑΡΧΈΣ ΜΑΣ,
ΣΤΟ ΕΝΑ.
ΣΑΦΏΣ ΛΟΙΠΌΝ ΔΕΝ ΠΑΡΈΧΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΉ ΠΑΙΔΕΊΑ,
ΠΑΡΈΧΕΤΑΙ ΌΜΩΣ ΣΤΟΝ ΆΝΘΡΩΠΟ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ.
ΑΝΑΦΟΡΙΚΆ ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΊΑ ΕΔΏ ΚΑΙ ΠΟΛΛΈΣ ΔΕΚΑΕΤΊΕΣ Ο
ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΆΡΧΙΣΕ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΎΕΤΑΙ ΑΠΌ ΈΝΑ ΚΑΘΕΣΤΏΣ
ΥΓΕΊΑΣ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΟΥΣΊΑ ΕΠΙΘΥΜΕΊ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΕΊ ΤΟΝ
ΕΑΥΤΌ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΑΥΤΌ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΌ ΙΑΤΡΙΚΌ
ΣΎΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΉΣ ΙΑΤΡΙΚΉΣ, ΌΠΩΣ ΈΧΕΙ
ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΊ ΑΠΌ ΤΙΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΊΕΣ ΦΑΡΜΆΚΩΝ.
Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΎΕΤΑΙ ΝΑ ΦΟΒΆΤΑΙ. ΝΑ
ΥΠΟΒΆΛΛΕΤΑΙ ΣΕ ΕΞΕΤΆΣΕΙΣ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΈΣ. Ο ΦΥΣΙΚΌΣ
ΤΡΌΠΟΣ ΖΩΉΣ ΤΟΥ ΈΧΕΙ ΑΛΛΟΙΩΘΕΊ ΚΑΙ ΟΔΗΓΕΊΤΑΙ
ΣΤΑΘΕΡΆ ΝΑ ΚΑΘΊΣΤΑΤΑΙ ΟΛΟΈΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ ΚΑΙ
ΒΑΘΎΤΕΡΑ ΆΡΡΩΣΤΟΣ ΚΑΘΏΣ ΑΠΟΜΑΚΡΎΝΕΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗΝ
ΦΎΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΊΑ ΤΟΥ. ΑΠΟΣΠΑΣΜΈΝΟΣ ΑΠΌ ΤΟ
ΦΥΣΙΚΌ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ, ΣΤΟΙΒΑΓΜΈΝΟΣ ΣΕ ΠΌΛΕΙΣ ΚΑΙ
ΣΕ ΚΛΟΥΒΙΆ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΟΎΝΤΑΙ ΔΙΑΜΕΡΊΣΜΑΤΑ,
ΑΠΟΚΟΜΜΈΝΟΣ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΟΜΟΊΟΥΣ ΤΟΥ, ΤΡΈΧΟΝΤΑΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΆ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΊΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΊΩΣΗ ΤΟΥ,
ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΈΝΟΣ ΑΠΌ ΕΙΔΉΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΡΝΗΤΙΚΆ ΠΡΆΓΜΑ
ΛΑΜΒΆΝΕΙ ΜΙΑ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΠΟΥ ΒΑΣΊΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΝΑ
ΜΆΘΕΙ ΝΑ ΥΠΑΚΟΎΕΙ, ΝΑ ΔΟΥΛΕΎΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΆΓΕΙ ΚΑΙ
ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΏΝΕΙ. Η ΌΛΗ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΠΟΥ
ΑΝΤΙΚΑΤΈΣΤΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΊΑ, ΤΟΝ ΩΘΕΊ ΣΤΟ ΝΑ ΜΗΝ
ΕΜΠΙΣΤΕΎΕΤΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΌ ΤΟΥ, ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΕΊ ΓΙΑ ΤΟ
ΜΈΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟ ΟΠΟΊΟ ΦΑΝΤΆΖΕΙ ΑΒΈΒΑΙΟ ΚΑΙ ΓΕΜΆΤΟ
ΔΥΣΜΕΝΕΊΣ ΕΚΠΛΉΞΕΙΣ ΚΑΙ ΌΛΟ ΑΥΤΌ ΓΙΑ ΝΑ ΕΊΝΑΙ
ΕΞΗΡΤΗΜΈΝΟΣ ΟΛΟΈΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ ΑΠΌ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΎΣ ΠΑΡΆΓΟΝΤΑΣ ΑΠΟΞΕΝΩΜΈΝΟΣ ΑΠΌ ΤΟΝ
ΑΛΗΘΙΝΌ ΤΟΥ ΕΑΥΤΌ.
Η ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΑΥΤΉ ΛΟΙΠΌΝ, ΕΊΝΑΙ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΠΟΥ
ΥΠΗΡΕΤΕΊ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΑ ΣΥΜΦΈΡΟΝΤΑ.
ΕΊΝΑΙ ΔΊΚΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΆΝΘΡΩΠΟ ΝΑ ΛΆΒΕΙ ΠΑΙΔΕΊΑ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΉ, ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΊ ΌΛΟ ΤΟ ΨΈΜΑ ΓΎΡΩ ΤΟΥ.
ΌΛΟΙ ΜΑΣ ΈΧΟΥΜΕ ΖΉΣΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΊΣΤΑΣΗ ΌΠΟΥ
ΒΡΙΣΚΌΜΑΣΤΕ ΣΕ ΈΝΑΝ ΧΏΡΟ ΠΟΥ ΒΡΩΜΆΕΙ. ΑΥΤΌ ΔΕΝ ΤΟ
ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΌΜΑΣΤΕ .
ΈΝΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΈΛΘΕΙ ΑΠ’ ΈΞΩ ΘΑ ΤΟ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΊ ΑΜΈΣΩΣ, ΘΑ ΠΕΙ ΕΕΕ
ΠΟΥ ΒΡΊΣΚΕΣΑΙ. ΤΟ ΊΔΙΟ ΚΑΙ ΕΓΏ ΕΆΝ ΒΓΩ ΓΙΑ ΛΊΓΟ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΈΨΩ ΘΑ
ΑΝΤΙΛΗΦΘΏ ΤΙ ΜΎΡΙΖΑ, ΠΩΣ ΕΊΧΑΝ ΝΑΡΚΩΘΕΊ ΟΙ ΑΙΣΘΉΣΕΙΣ ΜΟΥ.
ΑΥΤΉ ΕΊΝΑΙ Η ΙΔΈΑ.
ΣΉΜΕΡΑ ΣΤΈΛΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΊΟ, ΝΑ ΜΆΘΟΥΝ
ΓΡΆΜΜΑΤΑ, ΤΙ ΜΑΘΑΊΝΟΥΝ ΕΚΕΊ ΌΜΩΣ; ΜΑΘΑΊΝΟΥΝ ΠΡΆΓΜΑΤΑ ΠΟΥ
ΜΙΚΡΉ ΣΧΈΣΗ ΈΧΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΉΘΕΙΑ. ΠΡΏΤΑ ΑΠΌ ΌΛΑ, ΤΟ ΑΩ ΜΑΣ
ΈΧΕΙ 27 ΚΟΣΜΟΣΎΜΒΟΛΑ, ΠΟΥ ΌΤΑΝ ΤΑ ΒΆΖΟΥΜΕ ΣΕ ΓΡΑΜΜΉ ΤΑ
ΛΈΜΕ ΓΡΆΜΜΑΤΑ. ΤΟ ΚΑΘΈΝΑ ΤΟΥΣ ΕΊΝΑΙ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΤΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑΣ ΚΑΙ ΌΛΑ ΜΑΖΊ ΕΞΙΣΤΟΡΟΎΝ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΈΣ
ΔΙΕΡΓΑΣΊΕΣ ΑΠΌ ΤΗ ΑΡΧΉ ΜΈΧΡΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΤΟΥ ΠΡΏΤΟΥ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΉΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΚΌΣΜΟ ΜΑΣ ΤΟΥ ΙΏΤΑ ΚΑΙ ΑΚΌΜΗ ΤΟΝ
ΔΡΌΜΟ ΤΟΥ ΙΏΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΔΊΣΕΙ ΣΤΗΝ ΜΕΣΌΤΗΤΑ, ΤΗΝ ΜΈΣΗ 9ΆΔΑ.
ΚΑΙ ΑΦΉΡΕΣΑΝ ΣΚΟΠΊΜΩΣ ΤΑ ΤΡΊΑ ΓΡΆΜΜΑΤΑ ΑΥΤΉΣ ΤΗΣ ΜΈΣΗΣ
9ΆΔΑΣ ΤΑ ; ΤΟ [ ΚΑΙ ΤΟ ]. ΤΟ ΚΆΘΕ ΓΡΆΜΜΑ ΈΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΌ ΤΟΥ
ΝΌΗΜΑ. ΜΑΣ ΜΆΘΑΝΕ ΝΑ ΒΆΖΟΥΜΕ ΤΕΛΕΊΕΣ, ΔΙΑΛΥΤΙΚΆ, ΚΌΜΜΑΤΑ,
ΝΑ ΠΡΟΦΈΡΟΥΜΕ ΤΑ ΓΡΆΜΜΑΤΑ ΑΛΛΙΏΣ , ΠΧ, ΤΟ ΑΙ ΩΣ Ε. ΈΧΟΥΝ
ΚΑΤΑΣΤΡΈΨΕΙ ΤΟΝ ΕΓΚΈΦΑΛΟ ΜΑΣ ΏΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΕΊ
ΚΑΙ ΝΑ ΝΟΉΣΕΙ ΚΆΤΙ ΠΑΡΑΠΆΝΩ ΑΠΌ ΤΑ ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΆΘΕ
ΕΊΔΟΥΣ ΕΠΙΒΊΩΣΗ ΤΟΥ. ΑΥΤΉ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΠΑΙΔΕΊΑ.
ΠΑΙΔΕΊΑ ΕΊΝΑΙ Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΉ ΕΚΕΊΝΗ ΠΡΟΣΠΆΘΕΙΑ, Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΔΙΚΉ
ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΆΛΛΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΒΟΗΘΉΣΕΙ ΝΑ ΕΚΦΡΆΣΕΙΣ ΤΗΝ ΟΥΣΊΑ
ΣΟΥ, ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΕΊΣΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ ΣΕ ΑΥΤΌΝ ΤΟΝ ΚΌΣΜΟ ΤΗΣ ΎΛΗΣ, ΣΕ
ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΔΙΆΣΤΑΣΗ. ΑΥΤΉ ΕΊΝΑΙ Η ΠΑΙΔΕΊΑ, ΝΑ ΒΟΗΘΉΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΊ
ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΊ ΚΑΙ ΝΑ ΒΙΏΣΕΙ ΤΗΝ ΜΕΣΌΤΗΤΑ, ΠΟΥ ΜΕΣΌΤΗΤΑ ΕΊΝΑΙ
ΤΟ ΜΈΤΡΟ, ΤΟ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΊ ΤΟ ΜΈΤΡΟ, ΤΗΝ ΒΊΩΣΗ ΤΩΝ ΔΏΔΕΚΑ
ΑΞΙΏΝ. ΚΆΘΕ ΠΡΆΞΗ ΤΟΥ ΝΑ ΠΕΡΝΆΕΙ ΤΟ ΚΡΙΤΉΡΙΟ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΏΔΕΚΑ
ΑΞΙΏΝ ΚΑΙ ΝΑ ΟΔΗΓΕΊ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΓΝΩΣΊΑ, ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ ΑΠΌ ΤΙΣ
ΑΞΊΕΣ. ΤΌΤΕ Ο ΒΙΟΣ ΈΧΕΙ ΝΌΗΜΑ, ΑΛΛΙΏΣ ΣΥΝΕΧΊΖΕΙ ΜΙΑ ΖΩΉ ΠΟΥ ΛΊΓΟ
ΔΙΑΦΈΡΕΙ ΑΠΌ ΑΥΤΉ ΤΩΝ ΚΤΗΝΏΝ. Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΉ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ ΤΟΥ
ΣΏΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΕΊΝΑΙ ΚΟΙΝΉ ΜΕ ΑΥΤΉ ΤΩΝ ΚΤΗΝΏΝ. ΠΟΛΛΆ ΑΠΌ ΑΥΤΆ
ΈΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΗ ΔΎΝΑΜΗ ΑΠΌ ΕΜΆΣ. ΌΛΑ ΤΑ ΣΏΜΑΤΑ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΎΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΊΔΙΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΎΣ.
ΣΧΕΔΙΑΣΤΉΚΑΜΕ ΝΑ ΉΜΑΣΤΕ ΆΝΘΡΩΠΟΙ, ΜΙΑ ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΑ
ΑΝΘΡΏΠΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΚΟΠΌΣ ΕΊΝΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΉΣΟΥΜΕ ΤΟ
ΓΕΓΟΝΌΣ ΚΑΙ ΤΙ ΣΗΜΑΊΝΕΙ ΓΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΌ ΑΝΑΜΈΝΕΤΑΙ ΝΑ ΓΊΝΕΙ
ΚΑΘΏΣ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΎΜΕ ΤΙΣ ΠΟΙΌΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΝΆΜΕΙΣ ΜΑΣ
ΜΈΣΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΌΤΗΤΑ.
ΕΡΧΌΜΑΣΤΕ ΕΔΏ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΎΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ
ΝΑ ΜΠΟΡΈΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ
ΑΝΤΙΛΗΦΤΟΎΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΒΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΌ ΜΑΣ ΩΣ ΆΝΘΡΩΠΟ. Ο
ΕΓΚΈΦΑΛΟΣ ΜΑΣ ΈΧΕΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΌΤΗΤΑ ΝΑ ΚΆΝΕΙ ΤΟ ΣΏΜΑ ΝΑ
ΠΡΑΓΜΑΤΏΣΕΙ ΑΥΤΆ ΠΟΥ ΘΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΊ Ο ΕΓΚΈΦΑΛΟΣ ΩΣ ΦΥΣΙΚΆ ΚΑΙ
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΉΣΙΜΑ. Ο ΦΛΟΙΌΣ ΜΑΣ ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΚΆΝΕΙ ΔΙΑΡΚΏΣ ΕΊΝΑΙ
ΝΑ ΠΕΊΘΕΙ ΤΟ ΣΤΈΛΕΧΟΣ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΆΛΟΥ (ΤΟ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌ ΜΈΡΟΣ
ΤΟΥ) ΌΤΙ ΑΥΤΌ ΓΊΝΕΤΑΙ Ή ΑΥΤΌ ΔΕΝ ΓΊΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΚΕΊΝΟ ΤΟ ΆΛΛΟ ΔΕΝ
ΓΊΝΕΤΑΙ Κ.Ο.Κ. ΚΑΙ ΌΤΙ ΘΕΩΡΕΊ ΌΤΙ ΔΕΝ ΓΊΝΕΤΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΓΊΝΕΙ.
ΕΆΝ Η ΕΝΤΟΛΉ ΕΊΝΑΙ ΌΤΙ ΑΥΤΌ ΓΊΝΕΤΑΙ, ΤΟ ΣΏΜΑ ΘΑ ΤΟ ΚΆΝΕΙ. ΘΑ ΤΟ
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΉΣΕΙ. ΕΆΝ ΓΙΑ ΚΆΤΙ Ο ΕΓΚΈΦΑΛΟΣ ΠΕΙΣΤΕΊ ΌΤΙ ΔΕΝ
ΓΊΝΕΤΑΙ ΤΟ ΣΏΜΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΤΟ ΚΆΝΕΙ. ΤΟ ΠΑΙΔΊ ΑΥΤΌ ΠΟΥ
ΒΛΈΠΕΙ ΝΑ ΚΆΝΟΥΝ ΟΙ ΆΛΛΟΙ ΑΥΤΌ ΚΆΝΕΙ. ΑΝ ΈΒΛΕΠΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΊΣ
ΤΟΥ ΝΑ ΠΕΤΆΝΕ ΘΑ ΠΕΤΟΎΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΌ. ΈΤΣΙ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΡΏΤΗ ΏΡΑ ΤΗΣ
ΖΩΉΣ ΜΑΣ ΦΤΙΆΧΝΟΥΜΕ ΤΑ ΚΆΓΚΕΛΑ ΤΗΣ ΦΥΛΑΚΉΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΌ
ΜΑΣ ΒΟΗΘΆΝΕ ΠΡΏΤΑ ΟΙ ΓΟΝΕΊΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟΎΣ ΤΟΥΣ
ΒΟΉΘΗΣΑΝ ΟΙ ΔΙΚΟΊ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΊΣ ΚΑΙ ΑΡΓΌΤΕΡΑ ΟΙ ΔΆΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΌΛΟΙ
ΕΚΕΊΝΟΙ ΠΟΥ ΚΕΡΔΊΖΟΥΝ ΤΟΝΊΖΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΊ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΝΉΛΙΚΑ
ΠΌΣΟ ΑΝΊΣΧΥΡΟΣ ΕΊΝΑΙ ΚΑΙ ΠΌΣΟ ΈΧΕΙ ΤΗΝ ΤΆΣΗ ΝΑ ΚΆΝΕΙ ΛΆΘΗ ΚΑΙ
ΌΤΙ ΕΊΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΈΝΟΣ ΚΛΠ.
ΈΤΣΙ ΒΛΈΠΟΥΜΕ ΌΤΙ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΉΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΡΝΗΤΙΚΌ
ΠΑΡΆΓΟΝΤΑ ΠΆΝΩ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΊΣ ΜΑΣ, ΠΆΝΩ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΣΥΝΉΘΕΙΣ
ΑΝΘΡΏΠΟΥΣ. ΌΛΟΙ ΜΑΣ ΉΜΑΣΤΕ ΘΎΜΑΤΑ ΑΥΤΟΎ. ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΤΟ
ΑΝΑΖΗΤΉΣΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΤΉ ΑΥΤΟΎ ΤΟΥ ΥΠΆΡΧΟΝΤΟΣ
ΚΑΘΕΣΤΏΤΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΎΕΙ ΤΟΝ ΓΟΝΙΌ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΌΣ ΕΜΆΣ. ΚΑΙ ΈΤΣΙ
ΉΜΑΣΤΕ Ο ΈΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΉΣ ΤΟΥ ΆΛΛΟΥ ΧΩΡΊΣ ΝΑ ΤΟ ΈΧΟΥΜΕ
ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΊ. ΈΤΣΙ ΓΊΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΌ ΡΥΘΜΊΖΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ. ΓΙΑΤΊ
ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΛΈΜΕ ΝΌΣΟ, ΑΡΡΏΣΤΕΙΑ, ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΤΊΠΟΤΕ ΆΛΛΟ ΑΠΌ ΜΙΑ
ΔΕΎΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΊΑ, ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΑ, ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΉΣΟΥΜΕ ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΔΕΝ
ΜΠΟΡΈΣΑΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΉΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΧΕΙΡΙΣΤΟΎΜΕ ΜΕ ΆΝΕΣΗ
ΑΥΤΌ ΤΟ ΓΕΓΟΝΌΣ ΤΟ ΟΠΟΊΟ ΜΑΣ ΣΥΝΤΆΡΑΞΕ ΚΑΙ ΈΘΕΣΕ ΚΑΙ ΚΊΝΗΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΎΣ ΕΠΙΒΊΩΣΗΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΎ ΜΑΣ. ΚΑΙ ΑΥΤΌ
ΕΊΝΑΙ ΘΕΜΕΛΙΏΔΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΑ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΑΝΆΓΚΗ ΝΑ ΤΗΝ ΈΧΕΙ Ο
ΚΑΘΈΝΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΚΆΝΕΙ ΤΟ ΕΡΏΤΗΜΑ ΓΙΑΤΊ ΒΡΊΣΚΟΜΑΙ ΣΕ
ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΈΤΣΙ ΚΑΤΑΝΟΏΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌ
ΝΌΗΜΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΏΝ ΤΗΣ ΖΩΉΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΌΤΗΤΑ
ΤΟΥΣ ΝΑ ΛΆΒΕΙ ΤΟ ΜΆΘΗΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΘΕΊ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΊΣΕΙ
ΤΗΝ ΠΟΡΕΊΑ ΤΗΝ ΑΝΕΛΙΚΤΙΚΉ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΓΝΩΣΊΑ ΤΟΥ.
Η ΠΑΙΔΕΊΑ ΛΟΙΠΌΝ ΕΊΝΑΙ ΊΣΩΣ ΤΟ ΒΑΣΙΚΌΤΕΡΟ ΣΤΟΙΧΕΊΟ ΣΤΟΝ
ΆΝΘΡΩΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΆΘΕΙ ΝΑ ΓΊΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΌΣ, ΝΑ
ΕΚΦΡΆΣΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΉ ΤΟΥ ΟΥΣΊΑ, ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ
ΝΑ ΤΟ ΒΙΏΣΕΙ.
ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΕΊΑ ΣΉΜΕΡΑ ΕΊΝΑΙ ΤΕΛΕΊΩΣ ΕΚΤΌΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΎ. ΘΑ
ΜΠΟΡΟΎΣΕ ΚΆΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΈΣΕΙ ΠΟΛΎ ΠΡΟΧΩΡΗΜΈΝΗ
ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΣΚΎΛΟΥ. ΚΑΙ ΑΥΤΌ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΤΥΧΑΊΟ ΑΛΛΆ ΣΧΕΔΙΑΣΜΈΝΟ.
ΤΟ ΛΕΓΌΜΕΝΟ ΤΥΧΑΊΟ, ΣΤΟ ΕΠΊΠΕΔΟ ΤΗΣ ΦΡΟΥΤΌΜΥΓΑΣ Η ΟΠΟΊΑ
ΓΕΝΝΙΈΤΑΙ, ΜΕΓΑΛΏΝΕΙ, ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΆΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΕΘΑΊΝΕΙ ΣΕ ΜΙΑ
ΗΜΈΡΑ, ΣΤΟ ΕΠΊΠΕΔΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΏΠΙΝΟΥ ΔΕΚΑΉΜΕΡΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΎ
ΕΊΝΑΙ ΓΙ’ ΑΥΤΉΝ ΔΈΚΑ ΓΕΝΙΈΣ ΦΡΟΥΤΌΜΥΓΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΈΔΙΑ ΓΙΑ ΈΝΑΝ
ΧΡΌΝΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΎΝ ΣΕ 360 ΓΕΝΙΈΣ ΦΡΟΥΤΌΜΥΓΑΣ. ΚΑΙ ΈΤΣΙ ΕΊΝΑΙ
ΤΥΧΑΊΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΌΤΑ Ή ΠΡΟΦΗΤΕΊΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΉΝ ΕΆΝ ΕΊΧΕ ΤΗΝ ΝΌΗΣΗ
ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΉΣΕΙ. ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΤΆΞΕΙΣ ΜΕΓΕΘΏΝ , ΎΠΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΖΩΉΣ.
ΌΤΑΝ ΚΆΠΟΙΟΣ ΣΧΕΔΙΆΖΕΙ ΜΕ ΤΑ ΧΡΌΝΙΑ, Ο ΆΛΛΟΣ ΠΟΥ ΖΕΙ ΕΦΉΜΕΡΑ
ΕΠΗΡΕΆΖΕΤΑΙ ΑΠΌ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌ ΤΟΥ.
ΠΟΙΑ ΕΊΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΉ ΠΑΙΔΕΊΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΆ ΜΕ ΤΗΝ
ΥΓΕΊΑ, ΠΟΥ ΑΡΜΌΖΕΙ ΣΤΟΝ ΆΝΘΡΩΠΟ;
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΉ ΠΑΙΔΕΊΑ ΕΊΝΑΙ ΝΑ ΒΓΆΛΕΙ ΤΟΝ ΦΌΒΟ ΓΙΑ
ΤΗΝ ΥΓΕΊΑ ΤΟΥ ΑΠΌ ΜΈΣΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΌΣ ΒΓΑΊΝΕΙ ΜΌΝΟ
ΕΆΝ ΜΆΘΕΙ ΠΟΙΟΣ ΕΊΝΑΙ, ΠΩΣ ΦΤΙΆΧΤΗΚΕ, ΓΙΑΤΊ
ΦΤΙΆΧΤΗΚΕ ΚΑΙ ΤΙ ΣΚΟΠΌ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΊ.
Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ ΝΑ ΈΧΕΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΎΝΗ ΣΤΙΣ
ΔΥΝΆΜΕΙΣ ΤΟΥ ΝΑ ΑΥΤΟΘΕΡΑΠΕΎΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΈΝΕΙ
ΥΓΙΉΣ. ΤΊΠΟΤΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΌ ΔΕΝ ΈΡΧΕΤΑΙ ΑΠΌ ΈΞΩ.
ΌΝΤΑΣ Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΔΗΜΙΟΎΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΛΌΓΟΥ, ΤΟΥ
ΣΚΟΠΟΎ, ΔΙΈΠΕΤΑΙ ΑΠΌΛΥΤΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΉ ΚΑΙ ΌΛΑ
ΜΈΣΑ ΤΟΥ ΔΟΜΈΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΕΣ ΈΧΟΥΝ ΝΌΗΜΑ ΚΑΙ
ΥΠΗΡΕΤΟΎΝ ΣΚΟΠΙΜΌΤΗΤΕΣ ΤΌΣΟ ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΥΓΙΉ ΤΟΥ
ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΊΑΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΊΑΣ ΌΣΟ ΚΑΙ ΌΤΑΝ
ΠΡΟΣΠΑΘΕΊ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΈΡΕΙ ΔΗΛΑΔΉ ΌΤΑΝ
ΑΥΤΟΘΕΡΑΠΕΎΕΤΑΙ. ΒΈΒΑΙΑ ΤΗΝ ΦΆΣΗ ΑΥΤΉ ΤΗΝ
ΘΕΡΑΠΕΊΑΣ ΜΆΘΑΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΟΎΜΕ ΑΡΡΏΣΤΙΑ,
ΓΙΑΤΊ ΤΌΤΕ ΜΌΝΟ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΎΜΕ ΌΤΙ ΚΆΤΙ ΔΕΝ ΠΆΕΙ
ΚΑΛΆ ΚΑΘΏΣ ΈΧΟΥΜΕ ΣΥΜΠΤΏΜΑΤΑ, ΠΌΝΟΥΣ, ΚΟΎΡΑΣΗ,
ΠΥΡΕΤΌ, ΠΡΗΞΊΜΑΤΑ ΚΛΠ.
Η ΆΠΟΨΗ ΌΤΙ ΤΑ ΣΥΜΠΤΏΜΑΤΑ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΉ Η ΊΔΙΑ Η
ΑΡΡΏΣΤΙΑ ΕΊΝΑΙ ΜΈΡΟΣ ΤΗΣ ΑΛΉΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΈΤΣΙ ΕΊΝΑΙ ΈΝΑ
ΨΈΜΑ ΠΟΥ ΒΟΛΕΎΕΙ ΜΌΝΟ ΌΛΟΥΣ ΕΚΕΊΝΟΥΣ ΠΟΥ
ΚΕΡΔΊΖΟΥΝ ΑΠΌ ΑΥΤΌ.
ΤΕΛΙΚΆ ΠΌΣΟ ΝΟΙΆΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΊΑ ΤΟΥ Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ;
ΒΈΒΑΙΑ ΕΆΝ Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΝΟΙΆΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΊΑ ΤΟΥ Η
ΑΠΆΝΤΗΣΗ ΕΊΝΑΙ ΝΑΙ ΕΆΝ ΑΝΑΦΕΡΌΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΝΑ
ΠΛΈΝΟΥΜΕ ΤΑ ΧΈΡΙΑ ΜΑΣ, ΝΑ ΦΟΡΆΜΕ ΤΗΝ ΜΆΣΚΑ ΜΑΣ,
ΝΑ ΚΆΝΟΥΜΕ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΈΣ ΕΞΕΤΆΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΆ ΝΑ
ΑΚΟΛΟΥΘΟΎΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΌΝΕΣ ΥΓΙΕΙΝΉΣ. ΘΕΩΡΟΎΜΕ ΌΤΙ
ΤΟ ΞΕΝΎΧΤΙ ΚΑΙ ΚΆΠΟΙΕΣ ΛΕΓΌΜΕΝΕΣ ΚΑΚΈΣ ΣΥΝΉΘΕΙΕΣ
ΣΗΜΑΊΝΟΥΝ ΜΗ ΝΙΆΣΙΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΊΑ ΜΑΣ ΧΩΡΊΣ ΝΑ
ΜΠΑΊΝΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΚΌΠΟ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΉΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΛΌΓΟ
ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΊ ΤΟΝ ΆΝΘΡΩΠΟ ΣΕ ΤΈΤΟΙΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΈΣ.
Η ΤΡΙΑΔΙΚΉ ΑΡΧΉ ΑΙΤΙΟ – ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ (ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ) –
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΊΝΑΙ ΑΡΧΉ, ΕΊΝΑΙ ΝΌΜΟΣ ΚΑΙ ΤΊΠΟΤΕ ΔΕΝ
ΤΟΥ ΞΕΦΕΎΓΕΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ.
Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΝΟΙΆΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΆ ΠΟΥ ΑΝΤΙΛΑΜΒΆΝΕΤΑΙ
ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΆ ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΟΕΊ. ΚΑΙ ΑΥΤΆ ΣΥΝΉΘΩΣ ΕΊΝΑΙ
ΑΝΤΙΚΡΟΥΌΜΕΝΑ.
ΤΟ ΠΡΌΒΛΗΜΑ ΕΊΝΑΙ ΌΤΙ ΒΛΈΠΟΥΜΕ ΠΆΝΤΑ ΤΗΝ
ΕΠΙΦΆΝΕΙΑ, ΤΑ ΦΑΙΝΌΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΙΤΊΕΣ ΤΟΥΣ ΤΙΣ
ΑΝΤΙΠΑΡΕΡΧΌΜΑΣΤΕ. ΈΤΣΙ Η ΚΡΊΣΗ ΜΑΣ ΕΊΝΑΙ
ΕΣΦΑΛΜΈΝΗ ΣΥΝΉΘΩΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΕΊ ΕΚΕΊ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ
ΈΠΡΕΠΕ.
Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΠΆΝΤΑ ΚΆΝΕΙ ΚΆΤΙ ΣΚΌΠΙΜΟ ΑΚΌΜΗ ΚΑΙ
ΌΤΑΝ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΠΛΉΡΗ ΣΥΝΕΊΔΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΆΞΗΣ ΤΟΥ.
Η ΥΓΕΊΑ ΜΑΣ ΕΊΝΑΙ ΚΆΤΙ ΔΕΔΟΜΈΝΟ ΚΑΙ ΙΔΙΑΊΤΕΡΑ ΌΤΑΝ ΕΊΝΑΙ ΚΑΛΉ
ΠΕΡΝΆΕΙ ΑΠΑΡΑΤΉΡΗΤΗ. ΤΗΝ ΘΕΩΡΟΎΜΕ ΤΌΣΟ ΔΕΔΟΜΈΝΗ ΠΟΥ ΔΕΝ
ΝΟΙΑΖΌΜΑΣΤΕ ΓΙ’ ΑΥΤΉ ΠΑΡΆ ΜΌΝΟ ΕΆΝ ΤΗΝ ΧΆΣΟΥΜΕ.
ΑΝΑΦΕΡΌΜΑΣΤΕ ΣΕ ΑΥΤΉ ΣΤΟΝ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΌ, ΣΤΟΝ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΌ,
ΣΤΙΣ ΕΥΧΈΣ ΠΟΥ ΔΊΝΟΥΜΕ, ΌΤΑΝ ΠΊΝΟΥΜΕ ΤΟ ΚΡΑΣΊ ΜΑΣ ΚΛΠ. ΑΛΛΆ
ΚΑΤΆ ΤΑ ΆΛΛΑ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΈΡΟΝ ΜΑΣ ΣΥΝΉΘΩΣ ΣΤΑΜΑΤΆΕΙ ΕΚΕΊ.
ΚΑΙ ΤΏΡΑ ΣΤΟ ΕΡΏΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΈΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΉ ΚΑΙ ΔΗ ΕΆΝ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΌΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΊΑ ΜΑΣ.
ΥΠΟΣΥΝΕΊΔΗΤΑ ΜΑΣ ΝΟΙΆΖΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΌ ΦΑΊΝΕΤΑΙ ΚΑΘΏΣ
ΥΠΟΚΎΠΤΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΌ. ΦΟΒΌΜΑΣΤΕ ΜΗ ΧΆΣΟΥΜΕ ΑΥΤΆ
ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΎΜΕ ΌΤΙ ΈΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΤΈΧΟΥΜΕ. Η ΑΥΤΟΣΥΝΤΉΡΗΣΗ
ΕΊΝΑΙ ΒΑΣΙΚΉ ΑΡΧΉ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑΣ. ΚΑΙ ΣΩΡΕΊΑ ΜΗΧΑΝΙΣΜΏΝ
ΜΈΣΑ ΣΤΟ ΣΏΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΆΤΩΝ ΣΤΟΝ ΥΠΟΣΥΝΕΊΔΗΤΟ
ΝΟΥ ΥΦΊΣΤΑΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΎΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΑΤΗΡΟΎΝ
ΣΤΗΝ ΚΑΛΎΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΉ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΉ ΜΑΣ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ. ΑΛΛΆ ΟΙ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΕΣ ΠΟΥ ΣΥΣΣΩΡΕΎΟΝΤΑΙ ΜΈΣΑ ΜΑΣ ΈΧΟΥΝ ΕΤΕΡΌΚΛΗΤΗ
ΠΡΟΈΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΉΜΕΡΑ ΚΥΡΊΩΣ ΕΊΝΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΤΙΚΈΣ. ΈΤΣΙ ΤΟ
ΕΝΔΙΑΦΈΡΟΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΏΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΊΑ ΤΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΏΝΕΤΑΙ
ΑΠΌ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΕΣ ΑΥΤΈΣ ΟΙ ΟΠΟΊΕΣ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΝΌΤΗΤΑ ΤΟΥΣ
ΔΕΝ ΥΠΗΡΕΤΟΎΝ ΤΟΝ ΊΔΙΟ ΑΛΛΆ ΣΥΜΦΈΡΟΝΤΑΙ ΠΈΡΑΝ ΤΩΝ ΔΙΚΏΝ
ΤΟΥ.
ΚΑΙ Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΕΊΝΑΙ ΈΝΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΉΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝΤΟΣ
ΚΌΣΜΟΥ ΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΏΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΏΝΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΉ ΤΗΝ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΑ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΏΡΑ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΙΈΤΑΙ ΓΙΑ ΚΆΤΙ ΠΟΥ ΘΕΩΡΕΊ
ΌΤΙ ΈΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΌ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΔΏΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΊΑΣ ΤΟΥ ΈΝΑ ΑΠΌ ΤΑ ΆΠΕΙΡΑ
ΔΏΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑΣ ΤΟΥ. ΌΜΩΣ ΤΑΥΤΌΧΡΟΝΑ ΕΡΕΥΝΆ ΚΑΙ
ΣΗΜΕΙΏΝΕΙ ΌΛΕΣ ΕΚΕΊΝΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΈΤΡΟΥΣ ΠΟΥ ΕΚΤΙΜΆ ΩΣ
ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΎΕΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΣΥΝΕΊΔΗΤΟ ΝΟΥ. ΚΑΙ ΕΆΝ
ΑΥΤΌ ΉΤΑΝ ΌΛΟ, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΉΡΧΕ ΚΑΝΈΝΑ ΠΡΌΒΛΗΜΑ. ΌΜΩΣ
ΑΠΟΘΗΚΕΎΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΜΠΕΙΡΊΕΣ ΤΩΝ ΆΛΛΩΝ ΚΑΙ ΚΆΘΕ ΤΙ ΠΟΥ ΘΑ
ΠΕΡΆΣΕΙ ΜΈΣΑ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΙΣΘΉΣΕΙΣ ΤΟΥ, ΑΛΗΘΈΣ Ή ΨΕΥΔΈΣ. ΚΑΙ ΕΚΕΊ
ΑΡΧΊΖΕΙ ΤΟ ΔΡΆΜΑ ΤΟΥ.
ΕΠΊΛΟΓΟΣ
ΕΠΟΜΈΝΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΕΓΌΜΕΝΟ ΣΎΣΤΗΜΑ ΥΓΕΊΑΣ ΠΟΥ ΥΦΊΣΤΑΤΑΙ ΔΕΝ
ΘΑ ΣΥΖΗΤΉΣΟΥΜΕ ΓΙΑΤΊ ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΥΠΆΡΧΕΙ ΘΈΛΕΙ ΠΟΛΛΈΣ
ΑΝΑΘΕΩΡΉΣΕΙΣ ΤΌΣΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΌΝΤΟΣ. ΈΤΣΙ ΤΟ ΠΑΙΔΆΚΙ
ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΕΊ ΑΥΤΌ ΤΟ ΣΎΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΟΛΌΤΗΤΑ ΤΟΥ ΊΣΩΣ ΕΊΝΑΙ
ΠΡΟΝΟΜΙΟΎΧΟ ΓΙΑΤΊ ΘΑ ΜΕΓΑΛΏΣΕΙ ΕΛΕΎΘΕΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΓΊΝΕΙ ΈΝΑΣ
ΕΛΕΎΘΕΡΟΣ ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΧΩΡΊΣ ΣΤΡΕΒΛΏΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΕΊ
ΕΥΚΟΛΌΤΕΡΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΕΊ ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΌ ΚΑΙ ΤΙ ΌΧΙ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου